- مصاحبه: CARY FUKUNAGA (جانوران بدون ملت) -
"ترسیدن نمک هستی است"
کری فوکوناگا ، 38 ساله ، با خلق کارآگاه واقعی (همراه با Nic Pizzolato) ، جهان تاریک و سبک خود را ، لیس و چسبناک تحمیل کرد. امسال ، این فیلم خالص کالیفرنیایی برای Netflix Beasts of no Nation ، یک فیلم عصبی درباره کودکان سرباز در آفریقا ، قرعه کشی می کند. در اینجا او می گوید آنچه او را به یکی از جالبترین کارگردانان جوان در این زمینه تبدیل می کند: ترکیبی از عرفان ، حکمت و تلاش بی پایان برای آدرنالین. مصاحبه توسط ژان ویک چاپوس.
Beasts Of No Nation ، به عنوان آزمایشی در تاریخ سینما از جمله چیزهای دیگری به فروش می رسد - اولین ویژگی داستانی که قبل از اکران در سینماها از Netflix پخش می شود. آیا این پروژه را قبول کردید ، و به خود گفتید که می خواهید پیشگام شوید؟
بله ، این می تواند حسادت ، اشتیاق به وجود آمدن ، همه احساساتی را ایجاد کند که باعث شد من برای انجام این کار انتخاب کنم. این در حالی بود که در HBO وقتی از من خواسته شد که قسمت های True Detective را با یک حرکت کارگردانی کنم. احساس می کردم در یک چیز ابتکاری در چشم انداز شرکت می کنم: برای اولین بار یک فیلم کارآگاهی با طول بیش از هشت ساعت در تلویزیون به مردم ارائه شد. هیجان یکی از مواردی است که بدنبال آن هستم. و برخی در اطراف Beasts Of No Nation وجود دارند. زیرا احساس می کنم طرحی را آغاز کرده ام که قدرت تغییر دارد ، اگرچه فقط اندکی ، تجارت است. اساساً شرط پذیرفتن معامله با نتفلیکس ، این من بودم که آن را دیکته کردم: "خوب ، من این ایده را دوست دارم اما تجربه فقط در صورت کامل شدن در مرحله دوم ، کامل خواهد شد به ما کمک کنید Beasts Of No Nation را به صحنه سینما بیاوریم! در این لحظه است که تد ساراندوس ، رئیس Netflix (مدیر برنامه های غول آمریکایی ، Ndr) وارد عمل شد. و اگر تد ساراندوس می خواست ما تجارت کنیم ، به این دلیل بود که او ماجراجویانه ای است که سینما در صفحه بزرگ برای او اساس همه چیز است. ما خیلی سریع با هم رابطه برقرار کردیم و بسته به نتایج این فیلم - رتبه بندی رضایت ، مخاطب و غیره - افراد در Netflix تصمیم می گیرند که بعد چه اتفاقی بیفتد. آنها خواهند دید که آیا فیلم ما مسیر جدیدی را در سینما باز کرده است یا خیر. خیلی ساده است ، نه؟
تفاوت بین فیلمی که توسط یک استودیوی سنتی حمل می شود و فیلمی که در ابتدا توسط یک بستر محتوایی مانند Netflix حمل می شود ، کجاست؟
این امر عمدتا در مورد بودجه انجام می شود. در حال حاضر Beasts of No Nation تولید Netflix نیست ، این یک خرید است. این همان چیزی است که من آن را فرصت می نامم. ما قبل از درخواست این افراد برای ملاقات با ما و توافق برای تأمین بخشی از هزینه ها ، به این موضوع فکر کرده و شروع به فیلمبرداری کرده بودیم. به ما اطمینان داد. بدون آنها فیلم ساخته نمی شد. در هر صورت با HBO ، AMC یا Netflix کار نمی کنید مثل اینکه مثلا با استودیوهای سونی کار کنید. زیرا اگر کاری انجام دهید و بیش از بودجه تعیین شده برای فیلم سینمایی خود - که هنوز هم بیش از نیمی از زمان در سینما اتفاق می افتد - فراتر بروید رقص شکم کوچک برای یک ناهار تجاری در یک رستوران سوشی و همین ، ما برای شما یک ضمیمه امضا می کنیم. با داشتن یک کانال کابلی یا Netflix ، بودجه محدود باقی می ماند. مثل زمان فیلمبرداری است. بگذارید توضیح دهم: اگر از یک راه یا راه دیگر قدم بردارید ، این کاملا مشکل شماست ، کسی نمی آید و چند دلار اضافی به شما نمی دهد. ما به شما می فهمیم که خیلی خوب می فهمید: "آنچه را می خواهید انجام دهید ، اما در محدوده ای که برای شما تعیین شده است ، این کار را انجام دهید! "و من این ژیمناستیک را دوست دارم زیرا به شما اجازه می دهد هرگز دیوانه نشوید. منیت شما در قاب باقی می ماند. و صادقانه بگویم ، با این محدودیت ها بهترین احساس را دارم. وقتی برای وقت و پول تحت فشار قرار می گیرید ، ذهنیت خوبی برای ایجاد آن است.
قبل از ورود به سینما ، بیشتر دوران کودکی و نوجوانی خود را در اوکلند ، منطقه خلیج می گذرانید. آیا احساس هیپی که هنوز هم در این قسمت از کالیفرنیا وجود دارد می تواند بر فیلمساز شما که تبدیل شده اید تأثیر بگذارد؟
آیا می دانید آنها در مورد منطقه خلیج چه می گویند؟ "در اینجا عدم تحمل برای همه عدم تحمل وجود دارد. "این روح این محیط را کاملاً خلاصه می کند. خواه کویر باشید ، اعتیاد به مواد مخدر ، از یک اقلیت قومی یا حاشیه نشین باشید ، شما اینجا هستید. همچنین در طرف اوکلند هر کسی که آن را بازی کند ، وانمود کند که مهمتر از آنچه که هست ، عدم تحمل است. و من واقعاً فکر می کنم این طرز فکر "مزخرف" مرا در سینما تربیت کرد. اگر داستان نه احشایی است ، نه مجسم ، چه فایده دارد که وقت و پول را برای کسانی که به شما اعتماد دارند تلف کنید. بقیه تحصیلاتم توسط پدر و مادرم به اتمام رسید. آنها واقعاً دوست داشتند بلافاصله به یک نوع سینما خارج از مدارهای معمول عادت کنم.